Selawat serta salam ke atas Nabi Muhammad S.A.W

Hidup dan matiku keranaMu

Khamis, 4 Februari 2010

Joget Memilih Kawan

lagu ini sebenarnya menarik minat aku kerana ianya mengingatkan aku agar berhati-hati memilih kawan.Siapa yang tolong kawan kalau tak kawan-kawan.siapa yang nak menjahanamkan kawan kalau tak kawan-kawan juga kan.Apalagi waspadalah..... Suatu ketika apabila orang bertanya siapa kawan baikmu eemmmm.....senyum sahaja yang mampu kuberikan.Siapa? Aku sebenarnya sudah terlalu lama tak merasa ada kawan baik.Sejak tahun 1990 rasanya.Pernah dikhianati kawan baik yang makan sepinggan tidur sebantal.Sejak itu aku tak pernah merasa ada sesiapa yang boleh kujadikan kawan baik.Pengalaman lalu membuat aku serik.Bahkan hingga kini aku masih suka menyendiri.Menyayangi manusia hanya akan membuat kita kecewa sedangkan mencintaiNya sesungguhnya Dia Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan