Selawat serta salam ke atas Nabi Muhammad S.A.W

Hidup dan matiku keranaMu

Jumaat, 9 April 2010

Catatan Terakhir

Lailahaillaantasubhanakainnikuntumminazzolimin...itulah saje mampu ku ucapkan.Hanya kepadaNya tempat aku mengadu.Beberapa perkara yang berlaku membuat aku terasa seolah bersendirian.Mengadu dengan manusia buruk juga yang aku dapati.Biarlah aku hanya mengadu kepada Allah swt sahaja.Memang sejak Puan Syaidatul mengarahkan kami menghantar maklumat tabika melalui email (awal tahun ni)aku sekarang sering melayari internet.Banyak maklumat yang aku perolehi dengan melayari blog2 dari prasekolah.Tentang aktiviti murid,lembaran kerja dan sebagainya yang berkaitan dengan tabika.Tahun ni anak murid semua 5 tahun buku Bahasa Malaysia dll untuk murid 5 tahun tak mengikut tema.Tahun lepas murid ramai 6 tahun dan buku untuk 6 tahun memang mengikut tema.Jadi mudahlah pengajaran dan pembelajaran dibuat.Tahun ni banyak juga dowwnload lembaran kerja dari blog prasekolah.Di blog ni adalah tempat aku meluahkan perasaan tapi hari ini aku tahu apa2 perkara peribadi memang tak boleh dikeluarkan dalam blog ni.Aku dah cuba sedaya upaya buat yang terbaik.Malah ada ketikanya walaupun arahan yang keluar tu aku memang blurr tak tau macammana nak buat jadi terpaksalah mencari maklumat dari internet cara bagaimana nak membuatnya.Hari ni banyak perkara yang membuat aku menangis.Tempohari pegawai zon mengarahkan untuk memberikan maklumat berkenaan tabika,tarikh kelulusan dan profil kelas.Urgent katanya.Maka akupun sampai tak tidur malam membuatnya.Hari ni ada kawan cakap pegawai cakap "saya tak suruh buat macam tu".Lebih menyedihkan aku bila email yang aku hantar menyatakan profail kelas dah siap menyebabkan pegawai unit tabika marah kat pegawai zon.Ehh... betul ke yang kawan cakap ni.Nak tanya pegawai takut kena marah.Ehh..kata nak urgent.Mana satu yang nak diikut ni.Teringat kata2 PPD "Jangan peduli apa orang lain cakap yang penting awak ikut peraturan" .Selalu juga selak pekeliling.Mana yang tak dibuat lagi kenalah buat dan dikemaskini.Tampalkan carta aliran untuk panduan supaya hari2 nampak dan boleh ingat kerja2 yang belum disudahkan.Ni tengah fikir apa nak dibuat untuk minggu depan.Tema makanan pulak...kejap lagi nak cari info tentang tema makanan.Hairan juga bila kawan2 cakap pegawai marah layar internet dan buat blog ni.Sedangkan di prasekolah guru2nya siap diberi bengkel@seminar untuk buat blog untuk prasekolah masing2.Ini adalah kali terakhir aku menulis di blog ini......Terima kasih kepada sesiapa yang pernah melayari blog ini.Mohon maaf atas keterlanjuran kata.Tak dapatlah lagi nak bertukar-tukar info lagi dengan kawan2 guru2 dari prasekolah semua.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan